Які умови купівлі житла пропонує військовим державна програма «єОселя»
опубліковано 26 травня 2023 року о 13:40

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2006 р. № 1081, військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їхніх сімей надається житло для постійного проживання або за їхнім бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла. Крім того, військовослужбовці ЗСУ можуть скористатися державною пільговою програмою іпотечного кредитування під 3%.

В Україні з 1 жовтня минулого року стартувала державна пільгова іпотечна програма. Кабінет Міністрів України тоді оголосив, що купити житло в кредит зі ставкою 3% річних можуть такі категорії громадян: військовослужбовці ЗСУ, СБУ, ГУР Міноборони, медики, науковці та педагоги, а 7% річних — ветерани війни, учасники бойових дій, внутрішньо переміщені особи, а також інші громадяни України, які не мають власної житлової нерухомості або у власності яких менше 52,5 кв. метрів для сім’ї на одну особу (одиноку особу) та додатково 21 кв. метр — на кожного наступного члена сім’ї.

Про це йшлося у Постанові КМУ від 2 серпня 2022 року № 856. Іпотечні кредити за пільговою ставкою 3% або 7% річних видаються на 20 років, а обов’язковий внесок позичальника становитиме не менше 20% вартості об’єкта нерухомості.

Вимоги до кредитора

Взяти кредит можуть громадяни України, які досягли 18 років на момент підписання кредитного договору. Вік кандидата на дату повного виконання зобов’язань за кредитним договором не повинен перевищувати 70 років. Кредитор має бути платоспроможним, не повинен мати жодних чинних іпотечних договорів, які були укладені за будь-якими іншими державними програмами. Звичайно, люди із поганою кредитною історією навіть за умов, якщо відповідають зазначеним параметрам, отримають відмову.

Предметом іпотеки згідно з цією програмою має бути:

  • розташовані на території України (але не на окупованій території та не в районі проведення воєнних дій) будинок чи квартира;
  • житло, вартість якого не повинна перевищувати оцінної вартості, визначеної на підставі звіту про оцінку, проведену суб’єктом оціночної діяльності або працівником банку.

Предметом іпотеки не можуть бути:

  • приміщення із фондів житла, призначеного для тимчасового проживання;
  • квартири у багатоквартирному житловому будинку, що є об’єктом права державної чи комунальної власності;
  • квартири у багатоквартирному будинку, взяті в експлуатацію раніше ніж за десять років до дати укладання договору (для житла в обласному центрі).

Як отримати послугу за програмою «єОселя»

1. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису, Дія.Підпису або BankID.

2. Перейдіть до послуги «єОселя».

3. Перевірте власні дані з кабінету громадянина на Порталі. Відкоригуйте їх за потреби, оскільки вони будуть подані в заяві на отримання іпотеки.

4. Оберіть категорію заявника, до якої належите за місцем працевлаштування. Будьте уважні, претендувати на отримання іпотеки можуть лише громадяни України, які належать до однієї з категорій, визначених в п. 3 Постанови Кабінету Міністрів № 856 від 2 серпня 2022 року.

5. Вкажіть власний сімейний статус, дані іншого з подружжя, якщо ви перебуваєте в офіційному чи цивільному шлюбі, кількість неповнолітніх дітей до 18 років, що з вами проживатимуть, і середньомісячний дохід сімʼї.

6. Вкажіть дані про бажане житло та банк, до якого хочете надіслати заяву. В одній заяві можна обрати лише один банк.

7. Перевірте заяву, підпишіть електронним підписом та надішліть.

8. Очікуйте повідомлення про подальші кроки на вказану електронну адресу. Воно також буде доступним у розділі «Зверніть увагу» в кабінеті громадянина на порталі Дія.

Зазвичай після того, як ви приймете пропозицію від банку, його спеціаліст зв’яжеться з вами протягом трьох робочих днів і повідомить про подальші кроки для найшвидшого та найзручнішого оформлення іпотечного кредиту саме для вас.

Які документи необхідно надати для оформлення пільгового іпотечного кредиту

Перший заступник директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка повідомила кореспонденту АрміяInform, що для отримання кредиту кандидат подає кредитору в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Дія, заяву, що містить такі відомості:

  • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
  • пільгову категорію;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • громадянство;
  • дата та місце народження;
  • серія (за наявності) та/або номер паспорта, дата видачі, найменування органу, що його видав, строк дії (за наявності);
  • адреса та дата поточного задекларованого (зареєстрованого) місця проживання;
  • номер довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, дата її видачі (за наявності);
  • про членів сім’ї: ступінь родинних зв’язків; прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); дата народження; реєстраційний номер облікової картки платників податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків; серія та номер свідоцтва про народження (за наявності); серія та номер свідоцтва про шлюб (за наявності); розмір сукупного доходу за останні шість місяців за інформацією, наявною в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування та Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків на момент заповнення заяви;
  • загальна площа житлової нерухомості позичальника (за наявності);
  • загальна площа житлової нерухомості членів його сім’ї (за наявності);
  • відмітка про відсутність чинних договорів, укладених за цією програмою пільгового кредитування;
  • освіта (за наявності);
  • відмітка про включення/невключення позичальника або члена сім’ї позичальника до осіб, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи відповідно до Закону України «Про санкції», або відповідно до Закону України «Про запобігання загрозам національній безпеці, пов’язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)»;
  • відмітка про згоду кандидата та членів його сім’ї (які будуть виступати поручителями) на обробку персональних даних, на доступ до його кредитної історії в бюро кредитних історій, Кредитного реєстру Національного банку.

Крім цього, до заяви додаються :

  • довідка (сформована за допомогою порталу Дія) про суми виплачених доходів та утриманих податків за останні шість місяців за інформацією, наявною в Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків на момент заповнення заяви;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування за формою ОК-7 ( сформовані за допомогою порталу Дія), за останні десять років на момент заповнення заяви.

Наразі в програмі беруть участь 5 банків: Ощадбанк, Приватбанк, Укргазбанк, Глобус Банк та Sky Bank.


За матеріалами АрміяInform

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux