ЗВІТ
Сектору звернень громадян щодо роботи із зверненнями громадян у 2024 році
Дубенська районна державна адміністрація - Дубенська районна військова адміністрації постійно вживає заходи, спрямовані на вдосконалення організаційно-практичної роботи із зверненнями громадян, повною мірою реалізуючи при цьому визначені законодавством повноваження. В районі склалася певна система роботи, якою створено необхідні умови для практичної реалізації громадянами наданого Конституцією права на звернення.
В роботі зі зверненнями громадян адміністрація керується Законом України "Про звернення громадян", Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", іншими нормативно-правовими актами.
З метою створення сприятливих умов для реалізації громадянами конституційного права на особисте звернення до органів виконавчої влади головою адміністрації – начальником адміністрації затверджено графік особистого прийому громадян. Громадяни можуть попередньо записатися на прийом до голови адміністрації – начальника адміністрації та його заступників. Графіки прийому вивішені на стенді у фойє та на сайті адміністрації, надсилаються виконавчим комітетам міських, селищних, сільських рад, структурним підрозділам районної військової адміністрації.
Для прийому громадян керівництвом адміністрації відведено окреме приміщення, відповідно обладнане, є наявна символіка. Для очікування прийому громадяни розміщуються у фойє, яке має достатню кількість крісел, столи для написання заяв, інформаційний стенд, де розміщено Закон України "Про звернення громадян".
Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та для надання кваліфікованої консультації під час проведення особистих прийомів громадян начальником військової адміністрації запроваджено участь фахівців управлінь, відділів та структурних підрозділів адміністрації.
За 2024 рік керівництвом адміністрації здійснено 157 прийомів (2023р.-151прйомом), прийнято 235 осіб (2023- 277 осіб) (з врахуванням виїзних прийомів).
Районною державною адміністрацією, її структурними підрозділами, виконавчими комітетами міських,селищних, сільських рад протягом 2024 року продовжено роботу щодо здійснення організаційних та практичних заходів для своєчасного і якісного розгляду звернень громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення контролю за їх виконанням і вирішенням.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян засвідчив, що у 2024 році збільшилась загальна кількість звернень громадян. Так, протягом звітного періоду на адресу адміністрації надійшло 419 звернень проти 371 аналогічного періоду попереднього року. З них 103 звернень від органів влади вищого рівня, що на 76 більше ніж у 2023 році (27).
За звітний період громадянами у своїх зверненнях було порушено 419 питання (2023р.- 371). Актуальними для мешканців району залишаються питання соціального захисту населення – 218 ( 2023р- 175); комунального господарства - 55 (2023- 34); аграрної політики і земельних відносин -28 ( 2023р.- 22) ; захисту прав дітей – 20 (2023р.- 14); транспорту і зв’язку 19 (2023р. – 27).
Усі звернення, що надходять до адміністрації, уважно розглядаються керівництвом адміністрації, викладені у них факти перевіряються та вживаються заходи щодо максимального задоволення законних вимог громадян.
Всі звернення розглянуті у визначені чинним законодавством терміни.
З 419 питань порушених у зверненнях громадян 156 вирішено позитивно на інші звернення надано роз’яснення про порядок вирішення порушених питань.
Головою адміністрації – начальником адміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень, що надійшли від ветеранів війни та праці, інвалідів, багатодітних сімей, учасників бойових дій, членів сімей загиблих(померлих), полонених, зниклих безвісти військовослужбовців.
Протягом 2024 року до адміністрації надійшло 11 колективних звернень в них 755 підписи. Жителі району звертаються з проханнями відремонтувати дорогу, відновити автобусні маршрути, встановити кондиціонери в модульних будиночках, зрізати аварійне дерево, встновити світлофор на трасі Київ-Чоп в селі Молодаво.
З метою вирішення колективних звернень жителів району на дорозі М-19 (ділянка дороги 168-179км) проведено ліквідацію вибоїн асфальтобетонного покриття. Відновлено рейсові маршрути Дубно – Клинці, Дубно – Носовиця через Микитичі. В Google – форму внесено потребу в кондиціонерах в кількості 12 шт. по модульному містечку, яке розташоване на території м.Радивилів, зрізано аварійні дерева.
Працівники райдержадміністрації в рамках урядової програми «є-Робота» допомогли у розробці 36 погоджених грантових заявок. Це дозволило додатково залучити в економіку району 10,05 млн грн. та створити 72 робочих місць, з них 4гранта для ветеранів на 2,5млн грн.
Діловодство за зверненнями громадян ведеться відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Зокрема, на кожне звернення заведено справу (обкладинка, на якій згідно з Інструкцією здійснено записи). Ведуться журнали письмових, усних звернень та звернень громадян, отриманих під час виїзних прийомів.
Повідомлення заявникам про надходження та розгляд їх звернень керівництвом адміністрації здійснюється на бланку адміністрації та за підписом начальника районної військової адміністрації або заступників.
РДА- РВА були опрацьовані та у визначені строки надані відповіді на всі звернення громадян, що надійшли до адміністрації через обласний контактний центр. За 12 місяців 2024 року таких звернень до районної військової адміністрації надійшло 453 ( 2023р. – 637) .
Найбільше звернень, які надійшли через обласний контактний центр стосувалися призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, надання гуманітарної допомоги та соціальні виплати внутрішньо переміщеним особам.
В адміністрації постійно функціонує телефонна «гаряча лінія» районної державної адміністрації. За звітний період на «гарячу лінію» звернулось 45 жителів району (2023р. – 84). Заявникам надані вичерпні відповіді (розпорядження від 11 вересня 2013 року № 375 «Про запровадження власної телефонної «гарячої лінії» голови районної державної адміністрації» та від 30 серпня 2021 року «Про запровадження телефонної «гарячої лінії» Дубенської районної державної адміністрації»).
В Дубенській адміністрації працює телефон довіри (розпорядження голови райдержадміністрації від 25 червня 2018 № 415 «Про затвердження Порядку роботи телефону довіри Дубенської райдержадміністрації»). За звітний період звернень на телефон довіри не надходило.
Підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у 2023 році було заслухано 19 лютого 2024 року (протокол № 6) на нараді при голові районної державної адміністрації – начальнику районної військової адміністрації з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Про стан роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2024 року заслухано 12 серпня 2024 року (протокол №18) на нараді при голові районної державної адміністрації – начальнику районної військової адміністрації з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації .
Звернення, які є найбільш проблемними виносяться на розгляд постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. За 2024 рік відбулося 10 засідань постійно діючої комісії, розглянуто 10 звернень. За результатами роботи комісії прийняті протокольні доручення.
Головою райдержадміністрації 27 грудня 2023 року затверджений графік проведення «днів контролю» на 2024 рік при заступниках голови райдержадміністрації. За звітний період проведено 12 «днів контролю» на яких заслухано особисті доповіді Млинівського, Смизького селищних голів, Бокіймівського, Боремельського, Варковицького, Вербського, Повчанського, Ярославицького, Привільненського, Семидубського, Тараканівського, Козинського сільських голів. За наслідками обговорення дані протокольні доручення.
З метою здійснення контролю за виконанням Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян сектором звернень громадян проводяться перевірки, згідно затвердженого головою райдержадміністрації 27 грудня 2023 року графіку на 2024 рік. Впродовж 12 місяців 2024 року проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян та надано практичну допомогу у всіх територіальних громадах Дубенського району. За результатами проведених перевірок підготовлено довідки, які направлені для усунення недоліків та поліпшення роботи із зверненнями громадян головам виконкомів міських, селищних, сільських рад. Перевірки проведено відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.
В адміністрації функціонує громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги (розпорядження від 24 вересня 2021 року № 304 «Про організацію розгляду звернень з питань надання безоплатної первинної правової допомоги». За 12 місяців 2024 року звернень громадян до громадської приймальні не надходило.
З метою покращення інформованості населення у виконкомах міських, селищних та сільських рад розміщені інформаційні стенди «Звернення громадян».
18 червня 2024 року з керівниками структурних підрозділів проведено навчання «Організація проведення особистого прийому громадян».
21 жовтня 2024 року проведено навчання з керівниками відділів, керівниками структурних підрозділів на тему: «Роз’яснення проблемних питань щодо застосування Класифікатора звернень громадян».
Щоквартально здійснюється статистичний аналіз звернень громадян у розрізі міських, селищних, сільських рад, які надходять до адміністрації. Це дає можливість бачити проблеми людей, за необхідності оперативно втручатися, виправляти стан справ. Робота із зверненнями громадян, питання виконавської дисципліни систематично розглядаються на нарадах у начальника районної військової адміністрації, аналізується і узагальнюється питання, що порушуються у зверненнях громадян, особливо повторних і колективних, вивчаються причини, що їх породжують.
Аналітична інформація з висновками, рекомендаціями та відповідними дорученнями надається виконавчим комітетам міських, селищних, сільських рад, структурним підрозділам адміністрації.
Керівництвом адміністрації не допускається порушень термінів розгляду заяв. За результатами розгляду звернень громадян приймаються об'єктивні і виважені рішення в межах чинного законодавства.
Здійснюється контроль за підготовкою та наданням відповідей громадянам, органам влади вищого рівня.
На вебсторінці Дубенської РДА- РВА друкуються матеріали по підсумках розгляду звернень на колегіях адміністрації, графіки прийому громадян, в тому числі виїзні.
В адміністрації і надалі буде продовжуватись робота спрямована на забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», адже звернення громадян є одним із важливих засобів вирішення їхніх проблем, а зрозуміти і допомогти кожному – одне із основних завдань у роботі керівництва адміністрації.